Der skete en fejl. En genindlæsning af siden kan muligvis afhjælpe problemet. Klik her for at genindlæse siden. Der skete en fejl – vi beklager. Prøv igen om et øjeblik. Hvis fejlen fortsætter, så kontakt vores support.

Ofte stillede spørgsmål

Sidder du med et spørgsmål til Ordbogen, så tag et kig her, inden du kontakter vores support. Måske har andre haft præcis samme spørgsmål, og så kan du finde svaret med det samme her.

Hvis du benytter Unilogin eller WAYF, skal du huske at vælge dette i loginboksen.

Man har som elev/studerende ikke gratis adgang til ordbogen.com – din adgang er knyttet til din skoles abonnement.

Hvis du har søgt på et ord, der ikke giver resultat, kan du kontakte vores sproglige support via chatten, som findes i nederste højre hjørne.

Du har også mulighed for at sende feedback direkte fra søgningen, der ikke gav resultat. Dette gøres via feedback-knappen, der også findes i nederste højre hjørne.

Alle søgninger, der ikke giver resultat, registreres automatisk med henblik på eventuel tilføjelse. Vi prioriterer altid at tilføje de mest søgte ord først, så vil du være sikker på hjælp til netop dit ord, anbefaler vi i stedet ovennævnte chat eller feedbackfunktion for svar med det samme.

Hvis du har adgang via din skole eller uddannelsesinstitution, vil din mulighed for offline adgang afhænge af, om det er inkluderet i din skoles abonnement.

En lærer eller skolens kontor vil kunne svare dig på, om du har mulighed for offline adgang.

I så fald har du mulighed for offlineadgang gennem Ordbogsprogrammet.

Du kan downloade Ordbogsprogrammet til din computer her. Ordbogsprogrammet virker kun på den computer, det downloades til, og ikke på mobile enheder.

Ordbøger til offline brug skal downloades særskilt. Ordbogsprogrammet kan også anvendes til online ordbogsopslag.

Hvis du har adgang via din skole eller uddannelsesinstitution, vil din mulighed for offline adgang afhænge af om det er inkluderet i din skoles abonnement.

En lærer eller skolens kontor vil kunne svare dig på, om du har mulighed for offline adgang.

Hvis du er nyoprettet bruger, skal første login ske på hjemmesiden (www.lemma.com). Først derefter kan du logge på vores apps med din brugerkonto.

Du skal logge på med den mailadresse, du er oprettet med. Skulle du have glemt din adgangskode, kan du vælge en ny her.

For at kunne benytte ordbogen.com kræver det, at du opretter en brugerkonto med et aktivt abonnement.

Hvis dit abonnement er udløbet, kan du nemt og hurtigt oprette abonnementet på ny, så din adgang bliver genoprettet.

Det er kun muligt at tilknytte et nyt betalingskort, hvis din brugerkonto har et aktivt abonnement. Hvis fornyelsen er fejlet, bliver abonnementet automatisk deaktiveret, og du vil skulle oprette abonnementet på ny.

Vi tilbyder ikke længere nytegning af abonnementer på enkeltordbøger og mindre pakkeløsninger. Vi er overgået til en flatrate-model, hvor vi alene tilbyder to forskellige pakker, og hvor man som minimum får alle vores 70 almensproglige ordbøger.

Derudover tilbyder vi i dag udelukkende månedsabonnementer.

Et gammelt abonnement kan være bibeholdt via automatisk fornyelse, men hvis den automatiske fornyelse fejler, deaktiveres abonnementet automatisk, hvorefter det ikke vil være muligt at genaktivere det, fordi det er udgået.

Hvis du har søgt på et ord, der ikke giver resultat, kan du kontakte vores sproglige support via chatten, som findes i nederste højre hjørne.

Du har også mulighed for at sende feedback direkte fra søgningen, der ikke gav resultat. Dette gøres via feedback-knappen, der også findes i nederste højre hjørne.

Alle søgninger, der ikke giver resultat, registreres automatisk med henblik på eventuel tilføjelse. Vi prioriterer altid at tilføje de mest søgte ord først, så vil du være sikker på hjælp til netop dit ord, anbefaler vi i stedet ovennævnte chat eller feedbackfunktion for svar med det samme.

Som privatkunde med abonnement på Premium- eller Propakken kan du få offlineadgang gennem Ordbogsprogrammet.

Hvis du har et af vores tidligere abonnementer uden offline adgang, vil du i stedet skulle oprette et af ovennævnte abonnementer for at kunne få offline adgang.

Du kan downloade Ordbogsprogrammet til din computer her. Ordbogsprogrammet virker kun på den computer, det downloades til, og ikke på mobile enheder.

Ordbøger til offline brug skal downloades særskilt. Ordbogsprogrammet kan også anvendes til online ordbogsopslag.

Hvis du er erhvervsbruger, kan du være oprettet med et brugernavn, som du skal benytte ved login. Dette vil vi hurtigt kunne hjælpe dig med at finde, hvis blot du sender os en mail, hvor det fremgår, hvor du er ansat. Angiv også gerne din arbejdsmailadresse, hvis det ikke er den, du skriver til os fra.

Hvis du er erhvervsbruger, kan det skyldes, at jeres aftale er udløbet. Det vil vi nemt og hurtigt kunne svare dig på, hvis du kontakter os telefonisk eller sender os en mail, hvor det fremgår, hvor du er ansat.

Hvis du har søgt på et ord, der ikke giver resultat, kan du kontakte vores sproglige support via chatten, som findes i nederste højre hjørne.

Du har også mulighed for at sende feedback direkte fra søgningen, der ikke gav resultat. Dette gøres via feedback-knappen, der også findes i nederste højre hjørne.

Alle søgninger, der ikke giver resultat, registreres automatisk med henblik på eventuel tilføjelse. Vi prioriterer altid at tilføje de mest søgte ord først, så vil du være sikker på hjælp til netop dit ord, anbefaler vi i stedet ovennævnte chat eller feedbackfunktion for svar med det samme.

Som erhvervskunde har du mulighed for offlineadgang gennem Ordbogsprogrammet.

Du kan downloade Ordbogsprogrammet til din computer her. Ordbogsprogrammet virker kun på den computer, det downloades til, og ikke på mobile enheder.

Ordbøger til offline brug skal downloades særskilt. Ordbogsprogrammet kan også anvendes til online ordbogsopslag.

Hvis du er erhvervskunde, vil din mulighed for offline adgang afhænge af din virksomheds abonnement – offline adgang er en tilkøbsmulighed til abonnementet.

Vi vil nemt og hurtigt kunne svare dig på, om du har mulighed for offline adgang, hvis du kontakter os telefonisk eller sender os en mail, hvor det fremgår, hvor du er ansat.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis ovenstående ikke afhjælper dine vanskeligheder, kan du kontakte os via chat eller på support@lemma.com. I mailen bedes du oplyse:

  • Dit Unilogin-brugernavn, hvis du har adgang via din skole.
  • Din uddannelsesinstitution, hvis du har adgang via WAYF.
  • Bliver du mødt af en fejlbesked, så tag et screenshot af den og vedhæft det til mailen. Brug altid “print screen”-funktionen, og sørg for at vedhæfte hele billedet – vi skal kunne se hele adresselinjen. Angiv desuden dato og klokkeslæt for fejlen.
  • Husk altid at oplyse, om dine vanskeligheder er på hjemmesiden, i appen eller i Ordbogsprogrammet, som downloades på computeren.

Jo flere oplysninger, vi får, jo hurtigere kan vi hjælpe dig videre.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis ovenstående ikke afhjælper dine vanskeligheder, kan du kontakte os via chat eller på support@lemma.com. I mailen bedes du oplyse:

  • Den mailadresse, du er registreret med, hvis du er privatbruger.
  • Bliver du mødt af en fejlbesked, så tag et screenshot af den og vedhæft det til mailen. Brug altid “print screen”-funktionen, og sørg for at vedhæfte hele billedet – vi skal kunne se hele adresselinjen. Angiv desuden dato og klokkeslæt for fejlen.
  • Husk altid at oplyse, om dine vanskeligheder er på hjemmesiden, i appen eller i Ordbogsprogrammet, som downloades til computeren.

Jo flere oplysninger, vi får, jo hurtigere kan vi hjælpe dig videre.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis ovenstående ikke afhjælper dine vanskeligheder, kan du kontakte os via chat eller på support@lemma.com. I mailen bedes du oplyse:

  • Dit brugernavn, eller om din virksomhed tilgår siden via Åbent netværk.
  • Bliver du mødt af en fejlbesked, så tag et screenshot af den og vedhæft det til mailen. Brug altid “print screen”-funktionen, og sørg for at vedhæfte hele billedet – vi skal kunne se hele adresselinjen. Angiv desuden dato og klokkeslæt for fejlen.
  • Husk altid at oplyse, om dine vanskeligheder er på hjemmesiden, i appen eller i Ordbogsprogrammet, som downloades på computeren.

Som erhvervskunde kan du også altid kontakte os telefonisk for hurtig hjælp.

Jo flere oplysninger, vi får, jo hurtigere kan vi hjælpe dig videre.

Send e-mail

Kontakt os telefonisk

Du kan altid kontakte os telefonisk for hurtig hjælp.

Jo flere oplysninger, vi får, jo hurtigere kan vi hjælpe dig videre.

Åbningstid i dag: 08.00-16.00

+49 40 2999 9082

Sproglig og teknisk support

Hvad ønsker du hjælp til?

Sproglig support

(Kræver login)

For at benytte vores sprogchat skal du være logget ind og have et aktivt abonnement.

Sproglig support
Teknisk support

Chat med os, hvis du oplever tekniske problemer eller har spørgsmål til betaling eller funktionalitet.

Hjælpen er på vej

Et øjeblik ...

Vent venligst, mens vi finder en ledig medarbejder til dig.

Lemma standardprofilbillede Lemma standardprofilbillede
[[ chatCtrl.agentData.name ]]

Sproglig support

Teknisk support

Er du sikker på, at du vil lukke chatten?

Velkommen til chatten, et øjeblik.

Du bliver nu viderestillet til Sproglig support - dansk Sproglig support - engelsk Sproglig support - tysk Sproglig support - fransk Sproglig support - spansk Teknisk support

[[ message.transferedSize | tgBytes: 0 ]] af [[ message.totalSize | tgBytes: 0 ]] - [[ message.timeLeft | tgTimeleft ]] tilbage

Filen er desværre for stor

Du har annulleret overførslen

Der opstod desværre en fejl

Chatten blev lukket

Send os en e-mail

Vi besvarer e-mails så hurtigt som muligt - typisk inden for en arbejdsdag. Har du brug for hjælp her og nu, anbefaler vi, at du benytter dig af vores chat.

[[ questionCtrl.file.name ]]

Vedhæft fil

  • Filen må maks. fylde 1024 kB.

Tak for din mail. Vi vil svare dig hurtigst muligt.

Vi bruger cookies til at følge besøg på vores side og sikre dens funktionalitet.

Læs mere.